formularz-zapytania.jpg
Wyszukiwarka

Zastosowanie

Kotwie szybowe typu M1; W1; W2; W2-Ż służą do łączenia wspornika zbrojenia z obudową szybu oraz mocowania w szybie uchwytów rurociągów, kabli i innych elementów wyposażenia szybu.

Kotwie przeznaczone są również do mocowania wyposażenia (w tym maszyn i urządzeń) wyrobiska poziomego zabezpieczonego obudową zasadniczą.

Charakterystyka techniczna

W zależności od konstrukcji rozróżnia się następujące typy kotwi:
- Kotew klinowa M1 stosowana przy naciągu wstępnym do 60 kN,
- Kotew klinowa wklejana W1 stosowana przy naciągu wstępnym do 100 kN,
- Kotew cylindryczna wklejana W2 stosowana przy naciągu wstępnym do 80 kN,

Warunki stosowania kotwi – wg normy BN-78/0436-03 „Kotwie”

Typ kotwiNazwaSubstancja utwardzającaZalecane stosowanie kotwi w obudowie szybuUwagi
M1 Kotew klinowa zaprawa cementowa betonowej zalecane do kotwienia zbrojenia w szybach z urządzeniami wyciągowymi o ciężarze użytecznym naczyń do 10 kN, oraz do kotwienia elementów pomocniczych w szybie
W1 kotew klinowa wklejana zaprawa polimerowa we wszystkich rodzajach obudowy zalecane do kotwienia zbrojenia w szybach z urządzeniami wyciągowymi o ciężarze użytecznym naczyń do 30 kN , kotew można obciążyć natychmiast po zabudowie.
W2 kotew cylindryczna wklejana zaprawa polimerowa we wszystkich rodzajach obudowy zalecane do kotwienia zbrojenia w szybach z urządzeniami wyciągowymi o ciężarze użytecznym naczyń do 20 kN , kotew można obciążyć po 30 min. od momentu zabudowy.

Utwierdzenie kotwi typu M1 ; W1 ; W2 wykonać wg normy BN-84/0436-04 „Połączenia kotwiowe zbrojenia z obudową szybu”.

Żerdź kotwi wykonana jest z pręta gładkiego ø30 mm ; długość kotwi – 320 ; 400 mm (lub innej wg wymagań zamawiającego – max. 2500 mm).

W wykonaniu specjalnym kotew jest ocynkowana.

 

Dane techniczne

 

Typ kotwiDługość żerdzi LoŚrednica żerdziiGwint żerdziDługość otworu LoŚrednica otworuMaksymalny naciąg wstępny Nw
M1 320 mm ø30 mm M30 235÷255 mm ø33±1 mm 40 kN
400 mm 315÷335 mm 60 kN
W1 320 mm 235÷255 mm 70 kN
400 mm 315÷335 mm 100 kN
W2 320 mm 215÷235 mm 60 kN
400 mm 295÷315 mm 80 kN

 

Technologia zabudowy kotwi M1

Do otworu kotwiowego ø33 ± 1 wykonanego w obudowie betonowej szybu należy Wprowadzić żerdź zklinem. Następnie żerdź kotwi wbijać do otworu do chwili wystąpienia wyczuwalnego oporu.
Po nałożeniu na żerdź kotwi podwieszonego elementu oraz podkładki okrągłej ø 31, nakręcić nakrętkę M30 odpowiednim momentem w celu nadania naciągu wstępnego kotwi.

 

Technologia zabudowy kotwi W1

W otworze kotwiowym ø 33 ± 1 wykonanym w obudowie szybu należy umieścić ładunek klejowy. Żerdź kotwi z klinem wprowadzić do otworu na założoną głębokość ruchem postępowo-obrotowym, powodując wymieszanie ładunku klejowego.
Po zakończeniu tych czynności należy wbijać żerdź do otworu do chwili wystąpienia wyczuwalnego oporu.
Po nałożeniu na żerdź kotwi podwieszonego elementu oraz podkładki okrągłej ø 31, nakręcić nakrętkę M30 z odpowiednim momentem w celu nadania naciągu wstępnego kotwi.

 

Technologia zabudowy kotwi W2

W otworze kotwiowym ø 33 ± 1 wykonanym w obudowie szybu należy umieścić ładunek klejowy.
Żerdź kotwi wprowadzić do otworu na założoną głębokość ruchem postępowo-obrotowym, powodując wymieszanie ładunku klejowego.
Pozostawić do czasu utwardzenia ładunku klejowego.
Po nałożeniu na żerdź kotwi podwieszonego elementu oraz podkładki okrągłej ø 31, nakręcić nakrętkę M30 z odpowiednim momentem w celu nadania naciągu wstępnego kotwi.

 

Kotwie szybowe typu M1 ; W1 ; W2 posiadają Certyfikat Zgodności Nr 74/3/2014 wydany przez Centrum Innowacji Technicznych „INOVA” w Lubinie .